Monday, August 22, 2011

Suasana balik kampong

       Sayu nyer hati nie, biler terkenangkan kampong halaman…. Rindu sangat perjalanan yg walaupun tak jauh tapi still terasa balik kampong…huhuhu…. Da lama aku tak lalu area rawang, semalam baru pergi tesco, belum sampai rawang pun dah teruja, mana tak nyer dulu-dulu hanya ade 2 jalan jer, skg da macam highway utara selatan pulak aku rasa (da besar jalan kat sini, pastu siap ade jalan baru Highway Latar lg)….

Lihat bulat merah tue..
(classic tak suis lampu rumah opah aku)
korang ade ker???
      Kan syok lau mak ayah aku duduk kat Rawang tu lg, boleh kami balik kampong, rasa kehijauan kampong, (rumah atas tanah), bukan mcm skrg, rumah atas rumah (rumah flat je larh)…pasang pelita keliling rumah… lau skrg nak cucuk tiang pelita kat mana??? Lampu lip lap lip lap je la penambah seri….



Aku ngan anak pun mesti seronok ade 2 kampung…. Skrg ni hari2 anak aku “balik kampong” (mak & ayah aku duk blok A jer, aku lak duk blok B)…hehehe, dekat kan…..MESRA gitu...:-D

        hurmm... raya tahun nie balik kampong Klang, misi utama collect duit raya, hehehe xdelah, tu sampingan jew yg lebih utama nak ziarah semua sedara sepupu sepapat belah Azhar’s family, memang berjalan sakan sehari suntuk beraya…tu yg syokkkk…..ramai jugak kaum kerabat suami aku nie, sampai kdg tu dia pun tak kenal…..ngeeeeee…….paling syok lau dpt pi rmh kampong papan siap ade tangga nak naik ke rumah…perghh mmg terasa kampong….best nyer….kampung nenek aku kat Perak pun tak cmtu….zaman skrg da moden walaupun kampong, bnyk da naik rmh batu….ye dak!!!!!!


Aku, Suami & Anak…
 
Raya 2010 @ Kg Sg Segar, Selama Perak…
 
 
 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...