Monday, July 30, 2012

Kerja::Ramadhan::Kesabaran

Happy Ramadhan u’all… Alhamdulillah it's been 10 days Ramadhan and 
I’m still full in fasting (hopefully until the end, Ameen).
Ekceli I have some STORY about my job now but it to hurt when I want to publish 
so I’ll keep that until my mood really OK… T_T *lau tak citer bertuankan NAFSU jerk nnt kurang pahala ok…huhu.

Sedey T_T almost 6 yrs I’m working at here and 
just once request for the only Malay in this company *pls imagine… 
(Time keje aku 11:00-20:00).

NAK BALIK AWAL in RAMADHAN only!!!!!
7.00pm sharp bley!!!!! 

My Boss said CANNOT bla bla bla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
Huhhh, mcm la company ni blh RUGI ribu-riban lau aku takde SEJAM
*padahal XDE sape pon nak masuk la wey time iftar tue…hishhhh…
(berdasarkan experience almost 6 yrs tu la)   
GERAM aku dengan kafir laknatullah nie!!!!!!!!!!!!!!!!!

POSITIF : Orang lain pon keje lg teruk pada aku nie, Syukurlah wahai pemilik blog. 
Sian orang yang keje berpanas kat luar sana tu, aku yang duk dlm air-cond ni pon nk merungut lg. Lagi2 bulan pose ni bnyk duduk rileks drpd keje. Syukur sangat Ya ALLAH.

Klu berbuka di luar even rumah mak pon, aku balik kejap, 
lps berbuka DATANG BALIK punch card serupa jer aku BALIK TERUS jer kan!!! 
Xker kelam-kabut aku berkejaran, rushing nak solat maghrib lagi… 
click ada sorang jer pon, Cina jgk. 
Dia mmg baik tp.......dia xnk offer punch card aku…hehehe… 
Aku nak minta tolong x sampai hati plk, ntah apa la dia ckp aku nnt.

POSITIF: Tak payah la suruh orang punch, kerja kita tanggungjawab kita :-P 
Kerja kan satu ibadah, maka marilah kita melakukan dengan hati yg ikhlas :-D

Kadang TAPAU mkn kat showroom jer aku husband & wife
*bukannya ada orang nak beli cabinet ko time nie la KSM(nak jer ak letak nama pnuh dia kat sini). 
Dulu tak kisah sgt cus SINGLE, skrg kisah sikit laa cus dah ada HUSBAND
+ skrg jugak makin kisah cus dah ada ANAK… 
Sedey T_T nya aku lau tak dpt berbuka bersama sefamilia… 
cmner la 1st puasa Syifa nnt???

POSITIF : mama bw satu family kita iftar kat showroom nie…hahaha. 
*tu pon klu aku keje sini lg. 
Syukur sangat lagi, suami aku jenis tak kisah sangat, 
walaupon dia ada cakap berbuka ramai-ramai dgn family lg BEST :-(






P/S: bila la nak jadik full time housewife  nie... Tetiba...

eiii...gedik sgt laa muncung tu.
POSITIF: pikiaq masa depan tuh smpi terjuih bibiq...:-P





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...