Tuesday, September 03, 2013

Mimpi nan kesian...


Perghh jenuh aku pikir tajuk, Nahhh boleh tahan jugak kan "mimpi nan kesian". Kah kah kah...
Malam tadi aku mimpi, erh malam ker pagi td kottt,
sebab aku tido balik pas MiA pergi kerja...Hahaha
aku mimpi, ada sorang budak nie, masuk kedai curik beg sekolah,
aku yang baru balik dari kedai beli nasi lemak, siap naik basikal tu...hahaha...
Aku usyhaa jer budak nih...Tiba-tiba hati aku sentap
"kesian budak nie mesti dia ada sebab curi beg tu kan" aku berfikiran positif.
Bila dia keluar jer aku panggil dia, aku cakap elok-elok suruh dia letak balik beg tu,
pastu aku siap janji ngan dia, nanti aku belikan beg baru untuk dia.
Aku masuk kedai tu dan carik beg yang sesuai untuk budak tu,
tapi takde yang sesuai semuanya kecik, "macam mana nak letak buku nanti?", fikir aku.
Aku cakap kat budak tu, nanti aku beli kat kedai lain.
Pastu budak tu ikutkan ajer apa aku cakap.
Bila nak balik aku tanya dia, "dah makan ker???dia cuma geleng.
Aku pergi la ambil nasi lemak kat basikal yang aku beli 2 bungkus,
elok aku nak ambil nasi lemak tu, tiba-tiba datang beberapa ekor anjing,
menggongong aku punya nasi lemak tue, habis terabur.
Tanpa sebarang kata budak tu berlalu pergi, dengan langkah longlai
kepala tunduk dan mata memandang ke bawah jalan.


Kesimpulannya, sampai sekarang aku terfikirkan budak tu, "kesian dia kan". Camtulah aku mimpi malam tadi, erhh pagi tadi...pastu bangun dah malas nak pergi kerja..."kesian kat aku" pulak!!!!!!!!!!Hahahaha...

Pengajarannya, mungkin itu bukan "rezeki" dia...Huhuhu





p/s: mimpi mainan tidoq, buat aku tak puas tidoq dan rasa nak tidoq lagi....Huwarggggghhhhh...(sambil ngeliat (^___^)







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...