Monday, November 09, 2015

Every month / Setiap bulan & tanggungjawab


EVERY MONTH, SETIAP BULAN...
YESSS!!!! Adalah menjadi tanggungjawab kami sebagai anak untuk menZIARAHI kedua orang tua di kampung. 


Dalam sebulan tu pasti ada minggu yg kami satu family akan balik...sebab kampung mil aku dekat je sejam perjalanan dr rumah kami...so kalau tak balik tu dah macam Derhaka sangat dah...dah la dekat, ko xreti2 lagi nak jenguk orang tua ko...bkn dia minta pon tp menjadi TANGGUNGJAWAB...

Yang dekat pon masih ada yang banyak alasan...sibuk la...xde masa lah...ini kan yang jauh2 utara ke selatan...kesian mak ayah tue...aku memang tak sampai hati...sian atok dan nenek rindukan cucu dia....my incik azhar pon kdg2 klu ada masa dia akan pergi balik kg sorang wktu tgh hari kerja...

Yang bertambah aku respect. Click ak di tempat kerja ni...rumah mil dia dekat melaka....EVERY MONTH / SETIAP BULAN balik melaka...
kau bayangkan lagi jauh drpd ak yang kt klang je kampong...
kiteorang dah la cuti ahad jew...
Dia boleh lagi balik 
walau 1hr cuti sebab apa....
TANGGUNGJAWAB!!!


My ayah and his cucu


My big family
-ini pon xckup corum lg nih-

My big family
-hok jate 2 ore xdok-

Alhamdulillah mil & fil aku sihat walafiat...masih kuat orang tua gitew2...
Masih boleh dukung aqil yg setahun tu bawa pi berjalan....alhamdulillah...
Mil aku pon kuat lagi masak2...dia punya masak lemak...n masak lodeh...perghhh...
Ak kalau balik selalunya tolong potong2 basuh2 jew...kdg2 je yg masak semua tu...tp bila aku dah masak...hehehe... dapor ak yg punya....

Macam mana boleh nak bercerita pasal ni... ikutkan bulan ni pack sangat... 
ahad lepas family day sunway, 
ahad semalam kenduri kawin kawan mIa...bkn senang nk jumpa reunite ramai2 kan...
next sunday pon busy sbb syifa konvo...
So mIa decide balik kg jugak ahad semalam 8hb...
katanya "mak abah lagi penting dr kawan-kawan"... 
Sayu hati aku...

Lepas tu buat aku mengenangkan orang yang tak reti nak menghargai mak ayah dorang yang masih hidup ni...dorang ni tak ingat langsung ke...dalam sujud, dalam doa xde ke sebut mak ayah tu...sampai susah nak jenguk dorang...mak ayah tu hidup lagi dah buat mcm ni...
ak harap nanti anak2 dorang pulak buat cmni kat dorang...suweyyy betol.... 
dah tu bila nak jumpany klu dgn mak ayah gitu, inikan pulak dengan adik beradik lain...memang hilang terus silaturrahim...Eiiii sakit pulak hati aku mikiorkan perangai orang cmni...

Nasihat aku balik lah weyyyyy...jangan nak tunggu raya jew baru nak balik...itu pon kalau balik raya...kalau tak balik...lagi laa...
Ko pikir hal duniawi ko jelah...
Ko pikir anak beranak ko jelah...
Ko pikir tembolok ko jelah...
Ko pikir tak hati dan perasaan orang tua ko haaaa....?????
Ini baru cerita pasal suruh jenguk...belom lagi citer pasal duit belanja... satu sen pon dorang tak harap la weyyy...tp kalau korang sebagai anak xreti2 lagi...
heyyyy memang kurang keberkatan la hidup korang tu...puiiiiiiiiiiiiiiiiiii
-aku geram-


Tengok la wajah orang yang lahirkan kamu yang jaga kamu, dengan mata hati...dengan kasih sayang...bila mereka dah tiada maka hilang salah satu keberkatan iaitu doa mereka untuk kamu...


Semoga kita sama-sama membimbing tangan ke jannah...amin ya Allah...
Thank you Allah for the great family...
We love each other together
...



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...