Saturday, December 15, 2012

10 haL PasaL Aku...

10 haL PasaL Aku yang korang TAK NAK tahU...
Bukan niat nak berdiam diri...tapi apakan daya... 
tiada yang sudi nak jenguk2/stalk I nyerr blog nie...huhu... 
eleh ayat poyo's plk...
LOL, it broadband aku yang sengal nie, nk buka pon loading lama bangat..
+++ M.A.L.A.S nak hupdate
menyampah tahap gaban nak tunggu..
Al-maklumlah...kan...

woiiii panjangnyer mukadimah,
mcm orang nak tau jer sbb ape lama menyepi...
bukannya ko tu famous sangattttt 
cik puan Nur amal...


1. Buat korang yang tak tau, nilah aku nak bagitau nih...heh heh heh
aku ni comey orangnya, kechik molek...errr kechik ker skg??? lebaq dah skg kot!!!!
tinggi aku xsampai pon 5 kaki, so short & sweet la orgnya... bluewkk muntah hijau...
Hahahaha



2. Aku mmg suka kasut, semua jenis kasut aku suka, tp masalah melanda bila susah nak carik saiz kaki aku yg comey lote nie, kadang size 4/5 muat, kdg xmuat, size 3 pon ok atau size knk2 36 & 38 aku tibai. 
Realiti ok...ini fakta bukan auta ek... Susah tau nak carik kasut, tu bila aku dh jumpa kedai yg jual ADA size aku, aku beli sampai 2/3 pasang..hahhhh P.U.A.S kau...



3. Dulu aku belajar tourism management adalah semata2 nak amik kesempatan atas nama PELANCONGAN, minat tu ada tp the true in my mind is, klu aku amik cos ni, mesti dpt melancong kesana-kemari...Yuhuuu...yela, aku bukannya org/keluarga yg berharta...so inilah peluangnya... tak baik kan, so jgn tiru macam aku, sbb korang xkn tau nasib korang lps grad camner???



4. lastly aku berada di landasan ini---> kitchen planner a.k.a sales designer, mmg minat jugak, sbb ianya hnya melibatkan comp design+mathematic...so ddk menHADAP comp jela keje aku... seriously dlu aku benci math & Im sure ramai yg sumpah seranahnya lah sape yg cipta math nie, menyusahkan...Ye dak!!! (bg yg Xminat laaa, aku pon slh sorg) P/S: aku tringat kat cikgu math aku ms sek dlu, bnyk buat salah ngn dia, maafkan saya cikgu Rohani...huhu.....but look at NOW, aku kerja mmg kena jumpa NOMBOR dulu & dan itu sangatlah penting, klu tak tunggang terbalik la dapur korang aku design...keh keh keh... 19/01/13 genap 6thn keje kat sini...lama kan...


5. Hubby aku mmg budak spOrt, so dlm seminggu tu pasti ade 1 or 2 or 3 hr dia mmg x lekat kat rumah, mmg aku suka & kenal dia mcm nie dr dulu, tp kadang2 aku menyampah plk klu dia nak kuar main badminton ker, futsal ker, klu boleh nak dia duduk kat rumah jer, aku tengok muka dia, dia tengok muka aku...hahhh...H.E.A.V.A.N kot... kadang2 bukan selalu ok sampai gado2/nangis2 jgk klu dia kuar jugak...aku pon xtau kenapa???? sbb aku mmg ngade2 kot... lepas dia dah balik aku OK jer...xde la nak merajuk bagai...huhhhh....sabor jelah my Incik Azhar yerrrr....memang dia sabor pon ngn aku :-P
Positif:- bukannya laki aku melepak ker??? merendek ker??? dia bersukan untuk sihat tubuh badan...hihi...
aku<----malas nak ikut....huhhhh....



6. Erhhh, kat no 5 aku cite pasal aku kan???? bukan pasal hubby aku kan!!!!!...Hahhh, memana jelah...



7. Ape lagi erk korang nak tau... Hurmm disebabkan aku keje men"design"kan rumah orang, aku makan hati jugak laaa, sbb cita2 aku satu nie belum lagi tercapai...Owh RUMAH IDAMANKU"...bilakah????
punca tak dapat lagi...
1) nak kat klang valley area (ada lagi ker tanah yg nak diteroka naik rmh??? cam dah xde jerk!!!)
2) nak murah below 200k (ade lagi ker zaman lani kat klang valley lak tu...)
3) takmo jauh2 sampai ke hujung donia...( tempat jin bertendang...euwww)
3) nak rumah bawah mean teres or semiD ( takmo naik tangga/lif @ buka pintu nampak tembok @ rmh org )
4) wahhh berangan melangit makkk.... hahaha... demam laki aku baca nie...
5) takpe suatu hari PASTI...dapat... kalau ade usaha dan boss2 sekalian naikkan gaji2 kami)hehhh...



8. Suka pakai seluar atas pusat...hahaha...memang betul laa, aku memang TAK RETI pakai bwh pada pusat @ pendek nyerrr cawat tu...haaa mmg xreti....aku citer pasal seluar ek, bukan seluar dalam, ok...huhhh...OTAK hampa ni, nak pi kottt lain jaa...Huhhhh... Lantak pi la orang nak kate old fashion ka, apa ka???ade aku keshah....FUHHH pengakuan tulus lagi ikhlas tuh...bwekkk...


9. Aku suka Fahrin Ahmad, sebab muka dia macam muka laki aku...hahaha...siyessss....kau ade...


10. Aku tak suka, orang citer pasal duit, pasal harta, pasal kekayaan...menyampah giler kottt... macam citer kassim selamat tue pon aku benci giler ngn mak mertua dia tue...annoying gilezzz... "siapa dia???apa darjatnya??? lawyer????majestrit??? camtu ker ayt dia, aku pon dah lupa... huhhh... memang ada orang macam tu kat dOnia nie, x menunjuk secara zahir, dia tunjuk cara ngelat2...errrghhh... nak surh org tegur la dia ada tu, dia ade nie...hmm... "Apa kau pikir harta nie bapaq kau yang punya"....yela2 ambik la semua kat kau...hmm...sikit pon aku tak keshah ***erhh ape kena mengena aku plk nie*** hukk aloh...



11. Aku tak pernah tahu dan ambil tau, pasal artist korean sampai nak ade kipas susah mati...time kasih cik diradidi bgtau pasal maksud die hard fan tu...setengah mati aku pikir ape kebendanya lahh....arhhh tipu2, xmati pon... so jangan tanyalah kat aku pasal k-pop ker, ape-ape menatang dari sana lah...



12. Kalau ada iklan citer Adam Hawa, anak aku Syifa mesti cakap "mama3x citer mama"...
Erkkk, aku<--- terkedu jap, mmg aku penonton SETIA ker citer nie?????????
sampai Syifa boleh kate ni fav citer aku???jap-jap pikir jap...ermm..........



13. erhhh cam dah terlebih no pulak...



14...ok...ok... sampai situ jelah...pasal aku....kalau ade lagi nnt aku sambung plk 11-20 ker, 11-999 ker....kikiki....wassalam...



motif gambar----> aku kurus kan....kah kah kah...










5 comments:

i love my life said...

banyak lagi kak pasal hang.. lagi lagi??? tak mau simpan-simpan..hihihi.. kurus dah dalam gambar tuu

::ceritera dira said...

haha .. ssh ke nak fikir ape tu kipas susah mati .. hehe .. kte da xske fahrin ahmad .. it brings bad memory .. don't want to remember ..

amalnursyifa said...

eka: huhu...tu la nnt la I sambung...kan dah tulis nak cite smpi no "999 pasal hal aku"...wakakakaka...

diradidi: hurmm I minat muka dia jer, but Im not die hard fan FA...:-P...hahaha...

i love my life said...

cukupkan corum la kak 1001 ceritaku.. meletop gituu

::ceritera dira said...

iye la .. disebabkan membe2 kak miza ckp yg your husband tu look like mcm FA .. :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...