Wednesday, December 19, 2012

Ada Apa Pada Nama???


Pergghhh... canggih/classic/ketamadunan nama anak2 korang erk. Zaman skg tak sah klu mak ayah, nak letakkan nama anak panjang2 sampai 3,4 patah perkataan, kenapa erk??? Trend ker erk???
Lepas tu yang panggil nyerr satu suku kata jer…xpayah nak bagi contoh la, anda sendiri pun PASTI dah terbayang2 nama budak tueeeee _______________ ***sila isikan tempat kosong ini…
oppss sorry!!! saya tau, x muat ruang..::kikiki::….



Nama panjang berjela kemudian panggilan nya amat ringkas skali dari nama asal…
***hilanglah nama2 yang indah tue, sekadar dalam ic sahaja… Lepas tu nama pelik2 not fake but real,ok... ex: bawang lah/stoking lah/warna merah lah/ Jingga lah…(errr, ade ker nama cam aku sebutkan nie in reality???)… Puiiii macam2 lagi lah…Aku bukan apa, nanti yang nak bawa nama tu, anak dia…kesian dowh nanti dah besar kena ejek dgn kengkawan, walaupon bagi mak ayah dia ada nilai/estetika/value/moment pd nama tersebut, tp fikir-fikirkan lah sejenak…LOL



***Sudah...sudah...sudah... (plss baca loghat utara)----> Apa la hang duk sibuk dengan nama anak orang…haishhh… lantak pi mak bapaq dia laa, nak pi buhh nama apa pon kat anak dia, bukan hang yg bg makan/pakai…huk alohhh :-P



So far nama anak-anak aku SIMPLE je *padahal br sorang anak. SATU perkataan dan mmg aku panggil dia dgn nama penuh. :) . Nursyifa nama yg mudah aku nak panggil dengan nama penuh jugak (tak perlu nak singkatkan lagi, hokey) and of course bermakna. Seperti yg anda sedia maklum Nur=Cahaya, Syifa=Penawar… Mmg aku gabungkan skali menjadi satu perkataan…sejak dari dulu aku memang nak nama anak yg ringkas, xperlu 2,3 x nafas br selesai sebut…hehehe…dan yang penting tak tergeliat, terbelit lidah nak sebut ***ade pulakkk???…
Orang sekeliling pun senang untuk panggil namanya dan dia pun akan membahasakan diri dia dengan nama dia sendiri…


me<---Jahit sendiri tau name alphabet nie...



Syifa sudah pandai baca selawat Syifa, bila dengar jer penasyid tu sebut nama dia dlm ayat tue dia akan berkata “hahhh, mama ye sebut Syifa”…(ala-ala muka terkejut-muka terkejut)
…heeeeeeee (^__^)…
Bila kena something yg sakit sikit, mesti mama jampi
"Laisalahamindunillahika’syifa"… maksud ayat "tiada baginya selain Allah yang maha melindungi"
so ade sekali tu, tangan aku kena cubit ngn dia jgk (I berlakon sakit) …
Syifa pon jampi la "Laisalahamindunillahika"mama"…                                                          
Aku: “Aikkkk, salah laa..kena cakap hika"syifa"….
(budak 3 tahun ni mungkin fikiran dia ayat tu kena guna nama, so jadik la cenggitu…
(skrg dah betul & faham=alhamdulillah)



Back to the Roots, Kalau ikutkan nama mama & papa Syifa pun dah lari dari hakikat…haha…
Aku Nur Amallina, 
nama panggilan jadi Mieza ***kat rumah, aku pun pelik jugak lah ms kecik2 dlu, nape nak kena tulis Nur Amallina sedangkan org panggil Mieza????......
 ***time sekolah… dan ade lagi satu mell, yg ni wujud masa sek menengah, aku pon tak tau la mana datang nya citer mieza & mell nie ***krisis identity…muahahaha…
p/s: kat fb guna Mell Azhar (identiti sebenar dirahsiakan :-P)



Yang En Azhar bin Ahmi ni pon sama…nama memang dah singkat/simple/CUN sangat
***I like… tp mana datang ATAN tu x tau laa, sbb bila tanya papa dia pon kate xtau/lupa laa, memang dari kecik dah panggil cam gitu…katanya….huhu…..
Mungkin disebabkan itu jugak kottt, kami berdua amat berharap agar nama anak tidak akan ade keDUA dan keTIGA panggilnya…hanya SATU iaitu Nursyifa…***klu panggil kakak or abang tu xpe la lagi kottt, dah pangkat & kehormat kan!!!! yang adik2 Syifa pulak masih dalam perancangan laa. Nak letak nama apa erk?????



Papa kata yang gegurl ikut pangkal nama mama N
Yang boboy lak ikut pangkal nama papa A
Depp inside my heart Im wishing boboy laaa pasni *** erh2 dah ade ker tu A--- A-----
Anyway Whatever the outcome is, I pray for a healthy baby 'SOON'... Pls Allah makbul our doa...
Amin...Ya Rabb :-D








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...