Monday, June 23, 2014

syifa is unwell...


Sudah masuk june, maknanya hampir separuh tahun 2014 ini kami lalui. Di samping cerita gembira, banyak juga sedih dan pahitnya. However it is, life must go on...ye dak!!!

Dan yang paling mencabar untuk aku sebagai ibu tentulah sedih melihat anakny yang ditimpa sakit. Alhamdulillah ini ujian buat kami...walau tak seteruk mana, tp bagi aku tetap rasa dugaannya... Awal tahun 2014 Syifa kena chicken pox... Kesian anak mama....dan aku pun tak boleh
nak rawat or jaga dia sangat, krn keadaan aku ketika ini yang tidak mengizinkan...mujur ada suami yang amat memahami dan bertanggungjawab...terima kasih ya Allah...dia yang jagakan syifa sepenuhnya...

Aku tak tau kenapa dalam separuh 2014 ni anak aku kerap demam tak sihat...faktor cuaca ker? faktor persekitaran ker?lemah betul keimunan anti body dia sejak akhir2 nie...kami redha...
Bantal pelok dia yang sedap katanya...jadi peneman, bila mama terpaksa kena kerja...
Senang jaga Syifa, xbanyak pe'el, mkn pon ok walau xde selera, dia tetap jamah makanan tue...sbb mama dah pesan nak baik cepat kena makan isi perut nnt angin masuk lagi sakit...huhuhu

Bulan 5 baru ni syifa demam smpi 4 hari. ke klinik smpi 2x...last msk ubat ke montot... Esoknya baru sembuh...Alhamdulillah...


Selepas 3 minggu...demam datang lagi...
kali ni smpi 7 hari, seminggu tue...
pergi klinik ubat Dr macam xjalan...
malam jer aku n MiA xlena tido, skjp2 lap kepala dan badan dia dengan air...
Hari ke 5 dh 1pagi cek suhu 39.9°c aku jadi tak senang duduk, MiA decide pergi hosp malam tu jgk...erh bkn mlm dh pg tu...
amik darah, cek air kencing jumpa Dr 4pg baru settle semua...
Tangan yang kena cucuk...

Alhamdulillah syifa xde batuk atau selsema...klu x mgkn lebih teruk blh effect paru2...cuma Dr ckp sel darah putih tggi sikit drpd biasa n kencing kotor, kuman dah masuk...
Time ambil darah tu, Syifa ok jer, tengok sambil meleleh air mata, yang tak ok papa dia la...huhuhu...boleh plk kan...
Dr bagi ubat antibiotik, kat hospital baru dpt, klinik biasa mmg Dr x bagi...nasib baik x admit lega mama...balik masing2 dah layu kemengantukkan...
Syifa dh mkn ubat tido la apa lagi...cuma mm n papa jer kerap bangun lap kepala dan badan dia....

Alhamdulillah skrg dah sembuh sepenuhnya...cuma...cuma apa yeee....????
cuma dia malas nak pi sekolah pulak dah...huhuhuhu...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...