Tuesday, March 17, 2015

Pukul 3 pagi... jeng jeng jeng!!!!!!


Minggu lepas punya cerita.
Syifa ke sekolah macam biasa, tapi di suatu hari dia bersungguh bercerita kat aku pasal "kuali jatuh pukul 3 pagi"...what the fish...huhuhu... Selama didikan mama & papa, tak pernah sekalipon kami takutkan anak dengan cerita-cerita tahyul, dimomokkan momok, hantu bagai....TAK PERNAH OK!!!!!! Dia tahu pasal benda2 camni pon bila tak pantau dia tengok tv exspecially kt rumah opah la...
Anak aku klu cakap "no no no
xmo pi situ ada lizard. Ada lipas"...binatang yang menakutkan dan menggelikan aku, ada la...

    Bila dah pandai selfie 
anak dara nih.........
              (pengsan jap makkkkk)

Inikan pulak cerita hantu... perghhh cam nak pi serang jew org yg ceritakan tu...mana taknya.
Start dari tu, anak aku dah takut nak pi bilik air,
nak masuk bilik dia,
nak pi amik mainan bilik belakang...
nak duduk sorang2 kat living tengok tv.
Semuanya dia takut, macam ada satu perasaan yang dia set dalam kepala otak "takut".
So kena berteman jela...kadang2 aku marah gak la..."nak takut apa,mama ada je kat sini"...dia pi la jgk klu nk buka fridge amik apa2 ka, tapi dalam keadaan takut. Sampai dia request "mama kuali tu tak payah la letak kat luar (bwh sink bgantung), mama letak laaa dalam cabinet...
(Macam la kitc cabinet mama besaq kan...ngeeee).

Hai la cikgu... Apa faedah, apa pengajarannya la nak cerita benda2 camni kat budak2...kalau setakat nak suruh diorang tido awal...TAK PAYAH la nak cerita sampai nak menakutkan...
Moral dari cerita cikgu tu untuk Syifa "mama cikgu suruh tido awal pukul 9"... Tp idaknya dia ikot pon, 10 lebih gak br nak tido, haishhhhh....

Itu satu hal...

Dan kebetulan dalam minggu tu Syifa ada ikut atok pi rumah kawan atok dan orang tu boleh pulak tanak nasi dalam periuk atas api...dah periuk tu bergerak-gerak...lagi bertambah ekstrem la takut anak aku tu.... (padahal aku gelak kaw2 masa atok cerita tu, kelakar la awak ni Syifa).
So sekarang anak aku jadi sensitif kalau orang sebut kuali or periuk...

hahhhh mcm mana tu???? dah la
pompuan...jenuh makkkk!!!! huhuhu

P/s: "Cikgu baru" 6tahun tadika ...








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...