Tuesday, March 24, 2015

time to deliver=aqil


 30hb august 2014, Sabtu pagi rutin seperti biasa siap2 nak pi keje dan kebetulan hari tu mIa hantar.
 Pukul 11 masuk keje, pi toilet terus and surprisely dh keluar tanda darah sedikit...sangat beza dengan Nursyifa yang pecah ketuban dahulu...
Ok masih rileks lg, xjadi masuk keje, balik rumah mama sebab dh fikir kalau pi hospital awal2 comfirm lama gilerrr nak tunggu...
kat rumah, mama yang tak tenang tengok aku..wakakakakah...
aku & mIa rileks jew...dah nak maghrib kena paksa ngan mama suruh pi hosp check up...
kami pon siap2 lah...ok tak pi hospital terus...boleh aku ajak mIa pi melantak cheese cakes kt secret resepi...hahaha...yela ak xrasa nak bersalin lg time tu.

Lepas pi makan cake, boleh pulak mIa ajak pi makan steamboot...apalagi. Wajib pergi....nanti xdapat makan dah...
Mak aku dah whatapps "macam mana"???...macam mana apa aku duk melepak makan steamboot lg, xpi pon lagi hospitalnya pon...hahaha...
see!!! suami aku, aku mmg respect kat dia. Bini nak bersalin, mmg rileks buat peace jew...aku rasa kalau org lain nih dah kelam kabut bawa bini pi hospital...gelabah tak hingat la kan...
Dah habis makan baru la kami otw to hospital. Tak cuak pon lagi, sebab xsakit ko...cuma dah minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki semua lah...check tgk baru 1cm...fuhhh lama lagi ni dan of cos kena balik pulak...

30hb 8 14 Malam tido yang tak tenang sebab dah start contraction. Dari pukul 1pagi tu dh start 10min skali to 5 min skali... Rileks lg, mana tau tunggu sakit ni smpi2 hospital dh boleh beranak terus kan...
mIa boleh pulak layan bola chelsea lawan everton...buat xheran jew aku yang tengah contractin nih... Tipu!!! Dia heran sikit jew...tu pon  dia kata habis bola kita pi hosp terus...
 Pukul3 dah xtahan sakit sgt...elok bola pon habis...fuhhh 3min skali dh...sampai hospital ada hati nak jalan lagi to labour room walau guard dh offer wheelchair, konon nak cepat bukaan...sekali cek fuùuuuuuu 2cm jew....perggghhh pnya lama den tunggu 2cm jew....
Dan untuk pengetahuan sakit turun darah tu lagi perit dari pecah ketuban....yesss....huhuhu....
Dah memang sakit 1hari. Ptg Dr badan besaq giler buat aku cuak nak bg dia cek, aku TAK bagi....hahaha...dan tahan la kau sampai ke malam...udah xmo buka lagi jalan...tapi baby dh nk keluar. Last decision kena c-zer jgk.... MasyaAllah punya lama tahan sakit, br dia kata nak c-zer...asal la xcakap jer dari awal...xde la rasa sakit camtu skali nk beranak. Cm Syifa dlu, terus inject epidural jew...haaa senang...

11.00pm msk ot, nurse bz siapkan brg operation...sempat lg bagi tau aku..."sempat ni lahir 31 august"(merdeka day) kata ko..
"ye ke nurse"..padahal aku dah xkesah merdeka ker x....yg penting baby aku keluar sihat selamat...

Tepat 11.35pm lahirlah seorang khalifah di muka bumi ini pada
31 august 2014 (merdeka baby)...
Sihat gebu sempurna dan soleh...
Alhamdulillah...sepasang dah anak aku...
Nurse bg cium muka baby & tunjuk bebird dia... Heeeeeee... Keluar ot 12.15 dapat hamper...
yeayyyyy merdeka baby!!!!!!


Saat paling terharu dalam hidupku.... time my husband azan & iqamat our baby...thank you Allah s.w.t.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...