Tuesday, March 17, 2015

3m... nursyifa


syifa 6 tahun ni, mama dah hantar ke kelas membaca...focus untuk membaca sahaja... 
nak diberitahu Aku adalah salah seorang ibu yang risau akan akademik anaknya... kalau boleh nak dialah yang terbaik, dialah yang no 1, dialah yang paling pandai....yelah semua mak kat dunia ni nak yg terbaik utk anak dia kan...
cuma usaha aku kena lebih sikit, sebab aku kurang masa dengan mereka siang keja, blk dah malam... pengorbanan seorang ibu menolong suami menambah rezeki lah katakan...
Nak dijadikan cerita, kerisauan aku ni mengalahkan aku pulak yang nk masuk sekolah...ekekeke...
Dan hari ni sajer update ke mIa soalan math budak darjah 5...
fuhhhhhh...sangat2 mencabar....

ni aku ambil drp group cikgu2 math dkt dlm fb...(minta halal ye amik pict soalan tu cikgu2)...discuss wif hubby bout this question...*pengsan jap...



Baru lah ku tau apa tu kbat...memang sangat mencabar... cmner la cikgu yg nk mengajar tu erk???? kena selalu imagine sesuatu perkara atau susunan ayat tu utk anak murid faham soalan ayat ni terlebih dahulu... *pengsan jap

Ok2...maybe next akan hantar Syifa tuisyen math pulak u preparation sek keb nanti... Aku & MiA akan pantau jugak prestasi dia...InsyaALLAH anak aku adalah yang terbaik....Doa ibu tu makbul...
              Kakak siap2 nak pi tuisyen



P/s: untuk masa depan kakak, kita mula dari bawah hingga boleh capai yang paling atas... jadilah kau yang bijaksana...





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...